Roman Franta (* 1962)

více o Romanu Frantovi

O dostupnosti děl se prosím vždy předem informujte.

Roman Franta prodej

Roman Franta

O nás
akryl, plátno
130 * 160 cm
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Sigmund Freud

Roman Franta

Sigmund Freud
akryl, plátno
90 * 70 cm
r. 2005
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta ZÁTIŠÍ Vokatá střeží vázu, akryl a olej na plátně, 170 x 145 cm, 2011-13

Roman Franta

Zátiší Vokatá střeží vázu
akryl, plátno
170 * 145 cm
r. 2011-2013
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta LOVEc

Roman Franta

LOVEc
akryl, plátno
95 * 150 cm
r. 2014
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Kutná Hora Povznešená Barbora

Roman Franta

Kutná hora, Povznešená Barbora
akryl, plátno
100 * 100 cm
r. 2013
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Kutná hora Chrám sv. Barbory

Roman Franta

Kutná hora, Chrám sv. Barbory
akryl, plátno
100 * 95 cm
r. 2013
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Máme se rádi

Roman Franta

Máme se rádi
olej, akryl, plátno
130 * 130 cm
r. 2011-2015
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Je hezké spolu žít

Roman Franta

Je hezké spolu žít
olej, akryl, plátno
40 * 40 cm
r. 2013-2015
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Rád tě vidím

Roman Franta

Rád Tě vidím
olej, plátno
110 * 95 cm
r. 2016
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta Docela to jde

Roman Franta

Docela to jde
olej, plátno
110 * 95 cm
r. 2016
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta 24 brouků

Roman Franta

24 brouků
akryl, plátno
38 * 51 cm
r. 2013
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta 17 brouků

Roman Franta

17 brouků
akryl, plátno
38 * 51 cm
r. 2013
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta brouci

Roman Franta

Brouci I
akryl, plátno
30 * 30 cm
r. 2014
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Roman Franta brouci II

Roman Franta

Brouci II
akryl, plátno
30 * 30 cm
r. 2014
vč. certifikátu autora a fotografie autora s dílem
pro informaci o ceně díla nás prosím kontaktujte

Nenašli jste to, co hledáte?

Najdeme to za Vás!

Stačí vyplnit formulář vpravo a my učiníme vše pro to, aby se hledané dílo dostalo do Vašich rukou. Ve formuláři prosím uveďte autora název díla, popřípadě dílo upřesněte jinak.

Váš email (vyžadováno)

Vaše zpráva


Roman FrantaRoman Franta absolvoval v letech1990-1997 Akademii výtvarných umění v Praze u prof. Bedřicha Dlouhého a prof. Aleše Veselého.

Svůj umělecký talent projevil už v době svých studií na Akademii výtvarných umění v Praze. Krátce po ukončení Akademie se proslavil obrazy, na nichž se to jen hemží broučky. Hned při prvním pohledu na obraz nám je jasné, kdo je jejich autorem. Jeho obrazy jsou prostě nezaměnitelné.

Jeho dosavadní umělecká cesta však zahrnuje více etap.  I když ta s brouky je asi zatím nejznámější. Další etapy jsou sice různorodé, ale mají společný základ, a to jsou opět zvířecí a rostlinné motivy, které postupně doprovázejí témata společenská.

Za svých studií na AVU maloval Roman Franta obrazy, ve kterých se ozýval abstraktní expresionismus a japonská kaligrafie.  Protože je zároveň vášnivým fotografem, fotografoval i detaily z přírody. A odtud právě vzešly ještě za studií po roce 1995 první obrazy zachycující skrumáže rostlin, plodů nebo částí zvířecích těl. Ty se pak začaly před očima hemžit a chvět a vytvářely optický efekt.

Potom už přišly na řadu slavné obrazy broučků. Brouk se změnil v elementární stavební jednotku, kterou bylo možné seriálně řadit do struktur. Z broučích jednotek dále vznikly série portrétů umělcových přátel a známých osobností ze světa výtvarného umění, hudby, ale i politiky a dokonce i z tenisového prostředí (hraje totiž rád a výborně tenis). Motivy, pocházející často z odlišných sociálních světů, se často potkávají v jednom obraze. K tomu přibyly malované citace ze slavných děl výtvarného umění a ironie, někdy až sarkastický humor, přítomný už v počátečních rostlinných a živočišných strukturách, zde vystupuje plně do popředí.

Obrazová série z let 2008-2009 je výsledkem nahodilých a podivných setkání. Téměř přes celé plátno namaluje v monumentálním měřítku kus těla zvířete – levharta, jaguára, bílého tygra, žirafu, roháče, hrocha, kočku  se samopalem, gorilu, chameleona či slona. Ironicky, někde v rohu plátna, se krčí obrázek politicky známého místa – Bílý dům, Wall Street, Big Ben, Chrám Vasila Blažené, Mauzoleum VIL, Říp, Svatý Vít či Strakova akademie. Setkání konkrétního zvířete s ikonou známého místa je však čistě náhodné. Nehledejte v něm žádný utajený význam, který je mnohem obecnější. V obraze je ukrytý historicko-politický ironický komentář. Obraz se stává výsměšným symbolem historie lidské společnosti. Autor je už jenom s nadsázkou, humorem a ironií lehce okomentuje. To je další autorova přidaná hodnota k většině obrazů.

Pozornost veřejnosti upoutala autorova výstava v roce 2010. Vyvolala kontroverzní diskuzi na umělecké scéně. Šlo o to, že na vystavených malbách zobrazil jakési absurdní drama v hlavní roli s Broukem Pytlíkem (ojediněle i Ferdou Mravencem). Oba se objevují ve společnosti „krásných“ modelek v různých vyzývavých pozicích, až mnohdy soutěžily s programy po dospělé povolené vysílat pouze po desáté večerní hodině. Jeho obrazy B.B. (Bag Bug- Pytel Brouk) jsou nesmlouvavým atakem. Anekdoticky glosují stav společnosti už jenom tím, že nahá krasavice dělá reklamu na cokoliv. Galerie Nová síň ve Voršilské se nakonec postavila k výstavě zamítavě, genitálie krasavic byly přelepeny černou samolepkou a výstava byla předčasně ukončena.