Císařovský | Exner | Placht
špička současné malby v Galerii Kmoch
Poslední ekonomické krize ukázaly, že umění je výbornou investicí v těžkých dobách a spolehlivým způsobem, jak uchránit své úspory před inflací. Že tento trend není jenom přáním sběratelů dokládají i mnohé články v předních českých médiích.
Vybrali jsme proto pro Vás díla tří špičkových českých malířů narozených v šedesátých letech: Ivana Exnera, Tomáše Císařovského a Otto Plachta. Nabídka čítá celkem 21 unikátních děl. Všechna jsou v galerii vystavena a ke všem přikládáme certifikát pravosti podepsaný autorem.
Investujte do děl tří špičkových českých autorů narozených v šedesátých letech.
Tomáš Císařovský (1962)
Totalitní režim tahal za nitky, aby nebyl přijat na AVU. Po spatření jeho tvorby při přijímacím pohovoru na AVU však prof. Smetana vystoupil s tím, že takový talent přijat být musí, jinak ze školy sám odejde. Tyto nelehké začátky v ovzduší společnosti, která bránila svobodnému uměleckému vyjádření, se promítly do autorovy tvorby.
Jeho tvorba je charakteristická důrazem na barvy, zjednodušenou kompozici a velké formáty. Autor pracuje se symbolikou a atributy, malbu pojímá v některých dílech jako lingvistickou hru. Rovněž se nebrání brát v potaz historický nebo společenský kontext, který zohledňuje ve svých malbách. Veselá barevnost jeho děl často kontrastuje s temným obsahem.
Ivan Exner (1960)
Zastává tradiční hodnoty, historii a klasické malířské umění považuje predevším za řemeslo. Nechce dělat věci nově, ale lépe. Inspiruje se českou i světovou kulturou, od antiky po art deco. Jeho díla jsou hojně zastoupena ve sbírkach po celém světě.
Otto Placht (1962)
Od roku 1993 je pro něj hlavní inspirací peruánská kultura, jihoamerická džungle a magické působení ayahuascy. Ostatně sám je šamanem pobývajícím polovinu roku v prostředí peruánské džungle.
Džungli vnímá jako symbol permanentní transformace na mnoha úrovních. Malby takto obsahují silný emocionální náboj, jsou imaginativní a plné barev. Díla jsou narativní, obsahují mnoho složek a fragmentů, které se navzájem prolínají. Plachtův neotřelý pohled na realitu umožňuje vniknout pod povrch do její samotné podstaty.